tisdag 31 maj 2011

Kyiv (Kiev) Ukraina

Jodå, iväg kom jag, och Ukraina var resemålet, jag skulle möta upp med mannen där. Jag blev mycket glatt överraskad över denna stad, vacker och med en härlig atmosfär! En underbar blandning i staden av vackra förfallna hus och också precis motsatsen. Jag har jätte många bilder därifrån, så här börjar jag att visa några av dem. Detta är en bra sak som man kan åka upp och nedför i den mycket backiga staden. Jag vill göra er uppmärksamma på att detta är en trottoar!!! Här kör man och parkerar!!?! Den enda skillnaden från ordinarie vägbana är att här på trottoaren råder fullkommlig kaos.

3 kommentarer:

  1. Otroligt..tänkte precis på dej!
    Vilka Underbara bilder....och vilket fantastiskt väder, det verkar som du haft!!!
    Hoppas du snart kommer hit igen...så vi kan ta en långfika..! hihi
    Kram och var rädd om dej!/Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika.
    Wooooov så underbara byggnadsverk de har där, inte alls konstigt att en del av dem är orustade, man kan förstå att det måste kosta multum att underhålla dessa vackra och rikt utsmyckade byggnadsverk.
    Mycket vackra bilder.
    Grattis till nya kameran, vad köpte du för en?
    Undras om de har några ikoner, har de inga loppisar med gamla ikoner till mig?
    Jag förstår om du inte hinner, men man kan ju alltid fråga.
    Önskar dig en fin vecka vart du nu än är, och så himla vackert det är där i Sundshult också.
    Många kramar från Zara i Norrbotten.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina byggnader! Och så varmt! Härligt!

    SvaraRadera