fredag 8 oktober 2010

Paradisverkstan

Det är fredag förmiddag och jag sitter i Riga och tittar på bilder ifrån helgen som var, då jag var på Öland. Så här kommer nu en del bilder ifrån skördefesten på Paradisverkstan. Eva och Malou på fredagsnatten iförda de vackra huvuddekorationerna, jag vet inte riktigt vem i Paradis familjen som hade designat dessa?!!!(vi alla hade sådana på oss!!) Den glada och vackra keramikern, Mejra. Eva skulpterar Målning Kent drejarDekorering av keramik inför raukbränning. Raukbränning på fredagsnatten Dagen efter, tvätt och puts av den raukbrända keramiken.

1 kommentar:

  1. Vilka vackra saker! Vill ha exakt allihopa....jag är barnsligt förtjust i keramik och dessa verk är så sparsmakade (precis min stil, hihi!) lite typiskt skandinaviskt tycker jag. Stor skillnad mot det som finns här, men även det vackert på sitt unika sätt.Ett riktigt smultronställe ser det ut som. Tack för att Du delar med Dej av det fina! Kram!!!

    SvaraRadera